Ostatnio na lekcjach języka polskiego mieliśmy okazję zaprezentować własne propozycje lektur. Każdy z uczniów miał za zadanie narysować plakat dotyczący treści omawianej książki i wystąpić przed całą klasą z omówieniem. Nie było łatwo!
Przeczytajcie, po jakie książki, według nas, warto sięgnąć!
Dla uczniów, którzy interesują się nauką, światem przyrody i geografią, polecamy: „Inspektora Parmę i spisek żywnościowy” Chritophera Siemieńskiego, „Ocean to pikuś” Łukasza Wierzbickiego oraz „Zakazaną wyspę” Trudiego Trueita oraz inne z serii Explorer Academy.
Uczniowie, którzy chcą przenieść się w zupełnie inne, wymyślone miejsca lub chcą doświadczyć dreszczyku emocji związanego na przykład ze spotkania z duchami, powinni sięgnąć po książki pt. „Przepraszam, czy tu straszy?” Marcina Przewoźniaka, Andrzeja Maleszki powieść z serii „Magiczne drzewo. Tajemnica mostu”, Roalda Dahla „Matyldę”, „Sposób na Elfa” Marcina Pałasza, Martina Widemarka „Wyspę obłąkanych” lub „Trzynastego gościa”, „Alcatraz kontra bibliotekarze. Piasek Raszida” Brandona Sandersona, a także w podobnym klimacie okaże się powieść „Amelka Kieł. Władcy jednorożców” Laury Ellen Anderson lub „Drzewo życzeń” Katherine Applegate.
Miłośnicy rozwiązywania zagadek miło spędzą czas na czytaniu „Skarbu w Alpach” Gunby’ego Hadatha, „Enoli Holmes” Nancy Springer.
O niezwykłych przygodach bohaterów można również przeczytać w książkach: „Chłopak na opak” Hanny Ożogowskiej.
Ciekawe, czy wy też podzielacie refleksje naszej noblistki, Wisławy Szymborskiej, że „czytanie książek to najlepsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”?
Klasa 4a
Pod red. Wychowawczyni – Beaty Chodkiewicz