W naszej szkole edukacja to nie tylko teoria – to przede wszystkim działanie! W ramach STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) uczniowie klas 7 na lekcjach biologii mieli okazję połączyć naukę z kreatywnością, zgłębiając tajemnice ludzkiego organizmu. Uczniowie najpierw zdobyli wiedzę teoretyczną na temat funkcjonowania układu oddechowego – od budowy płuc po mechanizm wymiany gazowej. Następnie przystąpili do działania! Podzieleni na zespoły stworzyli modele układu oddechowego z wykorzystaniem balonów, plastikowych butelek oraz rurek. Dzięki temu mogli zobaczyć, jak działa przepona i jakie zmiany zachodzą podczas wdechu i wydechu.
W kolejnym etapie uczniowie zgłębiali układ nerwowy. Tworząc przestrzenne modele neuronów z drucików i kolorowej plasteliny, łuk odruchowy oraz model mózgowia, gdzie kalafior był podstawą, mogli lepiej zrozumieć, jak wyglądają i funkcjonują komórki nerwowe. Poznali zasady przekazywania impulsów nerwowych oraz znaczenie współpracy między mózgiem a resztą ciała. Praktyczne działanie nie tylko pomaga w lepszym zrozumieniu zagadnień biologicznych, ale także rozwija kreatywność i umiejętność pracy zespołowej. Gotowe modele oraz radość uczniów z odkrywania świata biologii uwieczniliśmy na zdjęciach, które prezentujemy poniżej.





















Dorota Strzyżewska