Podczas zajęć uczniowie wzięli udział w nietypowym dyktandzie, które połączyło naukę z aktywnością fizyczną i współpracą. W parach mierzyli się z zadaniem, które wymagało nie tylko dobrej pamięci, ale i uważności językowej.
Jedna osoba z pary pełniła rolę „biegacza” – jej zadaniem było podbiec do stanowiska z przygotowanym tekstem, zapamiętać jedno zdanie, a następnie wrócić i podyktować je partnerowi. Druga osoba zapisywała zdanie, uważnie słuchając dyktującego. Co ciekawe, to biegacz odpowiadał za poprawność zapisu – musiał więc nie tylko dobrze zapamiętać treść zdania, ale też dopilnować, aby zostało ono zapisane bez błędów ortograficznych i interpunkcyjnych.
Zabawa sprawiła uczniom wiele radości, a jednocześnie pozwoliła utrwalić zasady ortografii i interpunkcji w praktyczny sposób. Ćwiczenie rozwijało również umiejętność współpracy, koncentracji oraz dokładność.










Sylwia Przywara