Biegane dyktando to kreatywna forma nauki, która łączy ruch z edukacją, co stanowi doskonałą motywację do nauki dla uczniów. W przypadku drugoklasistów, ta metoda pozwala na rozwijanie nie tylko umiejętności ortograficznych, ale również koordynacji i współpracy w grupie.
Zasady bieganego dyktanda są proste, ale wymagające. Uczniowie dobierają się w pary, w których jedna osoba pełni rolę biegacza, a druga – pisarza. Biegacz ma za zadanie podbiec do przygotowanego tekstu dyktanda, zapamiętać jak najwięcej słów i następnie pobiec z powrotem do pisarza. Pisarz zapisuje to, co usłyszał od kolegi, starając się jak najdokładniej przekazać to, co zostało zapamiętane.
Ta forma dyktanda to świetne połączenie aktywności fizycznej z nauką, która w naturalny sposób wprowadza elementy rywalizacji i zabawy. Uczniowie uczą się nie tylko poprawnej pisowni, ale także współpracy i koncentracji. Ponadto, ruch związany z biegiem daje dzieciom możliwość odreagowania nadmiaru energii, co pozytywnie wpływa na ich koncentrację i motywację do dalszej nauki.












Sylwia Przyborowska