Uczniowie klasy 2a mieli okazję zgłębić treść książki „Detektyw Pozytywka” autorstwa Grzegorza Kasdepke. Podczas omawiania lektury, dzieci skoncentrowały się na szczegółach dotyczących postaci tytułowego detektywa oraz jego nietypowego biura, które miało duże znaczenie w śledztwach prowadzonych przez Pozytywkę.
Zadaniem uczniów było wspólne wykonanie w grupach modelu pokoju detektywa Pozytywki, inspirowanego szczegółowymi opisami zawartymi w książce. Dzieci miały za zadanie odtworzyć elementy, które najbardziej przyciągnęły ich uwagę. Wykorzystując materiały plastyczne i kreatywność, uczniowie stworzyli miniaturowe wersje tego, co wyobrażali sobie po lekturze.
Po zakończeniu pracy w grupach, uczniowie przedstawiali swoją wizję pokoju detektywa. Omawiali szczegóły swoich modeli, wskazując, które elementy przestrzeni odpowiadają opisom zawartym w książce, a które zostały dodane z ich własnej wyobraźni. W ten sposób dzieci mogły nie tylko lepiej zrozumieć treść lektury, ale także rozwijać umiejętność pracy zespołowej, twórczego myślenia oraz prezentacji swoich pomysłów przed klasą.















Sylwia Przyborowska