Na ostatnich zajęciach języka angielskiego uczniowie klas trzecich mogli uwolnić swoją wyobraźnię oraz obudzić w sobie chęć bycia architektem. Na początku lekcji powtórzyliśmy najważniejsze słówka, których dzieci nauczyły się podczas omawiania tematu: restaurant, theatre, cafe, cinema, hospital, post office, church, shop i school. Następnie uczniowie zostali podzieleni na mniejsze grupy i otrzymali materiały plastyczne, takie jak kartki, kredki, flamastry, klej oraz różnorodne ozdoby.
Każda grupa miała za zadanie zaprojektować i opisać swoje miasto w języku angielskim. Dzieci wymyślały nazwy ulic, budynków oraz wyznaczały miejsca użyteczności publicznej, takie jak szkoły, szpitale i sklepy. Następnie przystępowały do tworzenia makiety swojego miasta, używając materiałów plastycznych.
Po zakończeniu prac plastycznych, każda grupa przedstawiła swoje miasto reszcie klasy, opisując w języku angielskim najważniejsze elementy i cechy swojego projektu. Dzieci ćwiczyły swoje umiejętności językowe, opowiadając o trasach komunikacyjnych, architekturze i codziennym życiu w ich fikcyjnym mieście. Nauczyciel docenił kreatywność i zaangażowanie uczniów, a także zachęcił ich do dalszej pracy nad rozwijaniem umiejętności językowych. Wszyscy mieli dużo zabawy i zdobyli nowe doświadczenia w nauce języka angielskiego.
Magdalena Orzełowska