Co nas wyróżnia?

Co nas wyróżnia? Trudno w skrócie wymienić wszystkie mocne strony naszej szkoły. Wymienimy w tym miejscu 5 przewag często wskazywanych w ankietach przez rodziców uczniów.

1. Wysoki poziom nauczania języków obcych

Od oddziału klasy I (lub „zerówki”) do klasy 8 uczniowie mają 5 godzin języka angielskiego z podziałem na grupy liczące do 9 osób. W klasach 4-8 jedną lekcję j. angielskiego – konwersacje  – prowadzą native speakerzy.

Nie ograniczamy się   do lekcji j. angielskiego. Uczniowie pogłębiają znajomość języka Szekspira i Rolling Stonesów na zajęciach z elementami nauczania dwujęzycznego. W klasach 0-3 są to np.: edukacja wczesnoszkolna (przedszkolna) po angielsku i muzyka po angielsku, a w klasach 4-8 – np.: komunikacja interpersonalna, muzyka, historia i wos.

Od klasy 4 uczniowie mogą uczyć się języka francuskiego, hiszpańskiego lub niemieckiego w wymiarze 3 godzin tygodniowo.

2. Rozszerzona „siatka godzin”

Zwiększamy liczbę lekcji z przedmiotów egzaminacyjnych, tj. oprócz j. obcych, z j. polskiego i matematyki. Dzięki temu uczniowie mają czas na przyswojenie, powtórzenie i utrwalenie wiedzy i umiejętności sprawdzanych na egzaminie 8-klasisty, nawet jeśli biorą udział w wycieczkach lub innych szkolnych projektach. Na naszych autorskich przedmiotach wprowadzenie do chemii i wprowadzenie do fizyki młodzież oswaja się  już w klasie 6 z nieraz sprawiającymi trudności przedmiotami fizyka i chemia, nauczanymi od klasy 7. Z kolei na lekcjach komunikacji interpersonalnej uczniowie rozwijają kompetencje miękkie, tak potrzebne we współczesnym świecie. Uczniowie klas 0-3 mają autorskie przedmioty: językowe supełki (logopedia), kodowanie na dywanie, laboratorium młodego chemika i podstawy II języka obcego, a drugoklasiści – pływanie na basenie w Konstancinie-Jeziornie.

3. Bogata propozycja zajęć pozalekcyjnych

Rodzice naszych uczniów układają puzzle, które składają się na indywidualny dzień dziecka w naszej szkole. Po zakończonych lekcjach (i przerwie rekreacyjnej w klasach 0-3) uczeń może skorzystać z bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez naszych nauczycieli lub instruktorów zewnętrznych, zostać na zajęciach świetlicowych nawet do godziny 18.00 lub wrócić do domu.

4. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne

Pedagogika i psychologia coraz więcej wiedzą o rozwoju oraz funkcjonowaniu dziecka i nastolatka.  Wiemy, że w klasie 3 można przeprowadzić badania przesiewowe, by stwierdzić  ryzyko dysleksji, a w klasie 4 już można mieć pewność, czy dziecko ma specyficzne trudności w uczeniu się. Z taką wiedzą możemy skierować ucznia na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, by pomóc mu w opanowaniu meandrów ortografii.

We współczesnym świecie dziecko poddawane jest niezliczonym bodźcom ze świata zewnętrznego, również tego, wirtualnego. Dlatego ograniczamy możliwości korzystania z telefonów komórkowych  w naszej szkole, organizujemy „przerwy ciszy” czy oddechowe ćwiczenia relaksacyjne. Dla młodzieży prowadzimy warsztaty zapobiegające uzależnieniom od telefonów czy używek, staramy się przeciwdziałać nastoletniej depresji.

Nasze wsparcie psychologiczno-pedagogiczne ma charakter zarówno grupowy, jak i indywidualny. Zapewniają je szkolny psycholog, pedagog, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny oraz zewnętrzny terapeuta uzależnień, z którym współpracujemy od lat. Autorskim projektem są lekcje komunikacji interpersonalnej mające na celu rozwijanie kompetencji miękkich oraz umiejętności społecznych.

5. Autobus szkolny

Autobus dowożący uczniów do i ze szkoły nie tylko ułatwia organizację codziennej rodzinnej logistyki, ale też wpisuje się w wychowanie ekologiczne oraz jest miejscem pielęgnowania kontaktów towarzyskich.

6. Doświadczenie, know how, które szkoła zgromadziła od 1992 roku

Nie ma w okolicy drugiej takiej szkoły niepublicznej, która miałaby ponad 30-letnie doświadczenie.